Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı rakamlarına göre 43 marina
ve çekek yerinde 17 bin 500 yat bağlama kapasitesine ulaşan Türkiye,
doluluk oranında da yüzde 90'a ulaştı.
Üst
gelir grubuna hitab eden yat turizminde en fazla tercih edilen rotalara
sahip olan Türkiye, marina sayısının yetersiz olması nedeniyle pazardan
ancak yüzde 3,5 pay alabiliyor.
Dünya
turizm liginde ilk sıralarda yer alan Türkiye, en yüksek katma değere
sahip turizm dallarından yat turizminde potansiyelini kullanmak amacıyla
marina yatırımlarına hız verdi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme
Bakanlığı rakamlarına göre 43 marina ve çekek yerinde 17 bin 500 yat
bağlama kapasitesine ulaşan Türkiye, doluluk oranında da yüzde 90'a
ulaştı.
Deniz
Turizmi Birliği'nden alınan bilgiye göre Bodrum, Fethiye ve Göcek
bölgesiyle İstanbul'daki limanların tamamen doldu. Çeşme, Didim ve
Ayvalık'taki limanlardaki dolulukların yüzde 80 seviyesinde olduğu,
Ambarlı'da yeni açılan limanlarda yüzde 50-60 arasında doluluğun olduğu
ifade ediliyor.
Yatçılar
açısından gözde rotalar arasında yer alan kıyılara sahip olan Türkiye,
doğal güzelliklerinin yanında diğer ülkelere göre daha yeni marinalara
sahip olması, cazip fiyatlar sunması ve marinalara yakın noktalarda
uluslararası uçuş bağlantısı bulunan havalimanlarının yer alması
nedeniyle tercih ediliyor. Türk yatçıların da sayısının hızla artması
nedeniyle marinaların talebe yanıt vermekte zorlandığı bildiriliyor.
Türkiye'deki marinalara yılda yaklaşık 7 bin yabancı, 2 bin 500 yerli
yat demir atarken bu yolla Türkiye'ye gelen turist ve yabancı mürettebat
sayısı 30 bine yaklaşıyor.
Türk
marinalarını en fazla İngiltere, Almanya, Hollanda, italya ve
Fransa'dan gelen yatçılar tercih ediyor. Yat trafiğinin yoğunlaştığı
Kuşadası'ndan Antalya'ya kadar olan kıyı şeridinde Bodrum - Göcek
arasıdaki koylara olan talep dikkat çekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder